2005-06-09

Uttømt

Nåja. Her sitter man. Dette er de første ordene jeg klarer å klore ned på en skjerm som ikke er debattinnlegg på noen dager. Livet er rolig, men jeg er sliten. Uttømt. Det virker nesten som at jeg legger igjen en stor andel av hjernemassen i disse studieskriveprosjektene. Og så må jeg bruke en stund etterpå på å bygge den opp igjen, hjernemassen altså.

Etter at jeg har lagt meg nedpå sofaen kommer ingen tanker strømmende, ingen fete ordsammenstilinger vil ansamle seg. Alt er bare - - uttømt. Hvor skal jeg hente det opp fra? Jeg håper sannelig noe kommer tilbake før jeg starter i sommerjobben ihvertfall, så jeg ikke bare farer rundt som en østers og ikke snakker med hverken kunder, kolleger eller sjefer.

Det er mulig jeg skulle ha kommet meg opp og ut og jogget eller syklet milevis for å komme meg ovenpå igjen, men tanken på større fysiske anstrengelser enn bort til vaskekjelleren eller parkeringsplassen byr meg imot. Jeg vil bare ligge helt rolig og se timene fly. Innimellom leser jeg The Hitchhikers guide to the galaxy, jeg ler i det minste av den. Mulig jeg kjenner jeg litt som Arthur Dent egentlig, litt bortkommen og klarer ikke helt å ta innover meg alle nye ting på en gang. I motsetning til Hr Dent kan jeg ihvertfall synke godt tilbake i en sofa og betrakte tingene litt og tenke over neste trekk i enda fire-fem uker til.

Imens kan jeg sitte og slenge ut av meg debattinnlegg i Blink og la mine meddebattanter kose seg med å ha noen å kaste litt dritt på innimellom, så de får litt tilfredsstillelse i hverdagen.

Planer utover det? Nope. Jo: Ferie med barn et par uker, ute på Hitra. Krysser fingre for finvær!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar